עגילים בצבא – המדריך המלא לעגילים תקניים שאפשר לענוד בסטייל בשירות הצבאי שלך

עגיל צמוד שני יעקובי

כל אחת רוצה לשמור על הסטייל האישי שלה גם במצבים שקצת קשה יותר לעשות זאת. אחד המצבים האלו הוא השירות הצבאי, שבו אנחנו מוכרחות ללבוש מדי יום למשך כמה שנים את אותם המדים. באמצעות שימוש בהנחיות הצבא בעניין התכשיטים שמותר לענוד במהלך השירות, תוכלו גם אתן לשמור על המראה המיוחד שלכן. הינה מדריך בנושא העגילים שמותר לענוד

אילו עגילים מותרים לענידה בצבא?

הצבא שלנו הכין הנחיות מיוחדות לכל תרחיש אפשרי כמעט, ואחד ממסמכי ההנחיות הוא בנושא תכשיטים בצבא – מה מותר ולמי. הצבא מאפשר לחיילים ולחיילות לבטא את האישיות שלהם במידת מה באמצעות ההנחיות לענידת תכשיטים בזמן השירות, הכוללות כמויות וגדלים מדויקים.

ההנחיה הכוללת היא שלחיילים אסור לענוד עגילים, ולחיילות מותר. העגילים המורשים לענידה הם עגילים צמודים במקרה של חיילות בשירות חובה, כלומר עגילים קטנים שאינם בולטים מהתנוך, ואם את חיילת בשירות קבע אז ההנחיה מתרחבת קצת, ומותר לך לענוד עגילי חישוק קטנים שהיקפם לא עולה על 1.5 ס”מ.

רבות מכן ודאי ייפגשו עם השטח לפחות פעם אחת במהלך השירות – בין שאתן יוצאות ליום בשטח בטירונות, או שאתן משרתות שירות קרבי או באזור מדברי. חשוב לשמור על התכשיטים שלכן נקיים גם אחרי פעילות בשטח, והמדריך שלנו לניקוי תכשיטי כסף יכול להיות שימושי מאוד.

כמה עגילים מותר לענוד בצבא?

לחיילות מותר לענוד אך ורק זוג אחד של עגילים בצבא, אחד בכל אוזן. בין שמותר לכן לענוד עגילים צמודים בלבד או שאתן בשירות קבע ויכולות “להתפרע” עם זוג עגילים רחב קצת יותר, עדיין מותר לכל חיילת שיהיה לה רק עגיל אחד בכל אוזן, ובתנוך בלבד.

עגיל צמוד תקני לצה"ל

האם מותר לענוד עגילים שקופים בצבא?

ההנחיה היא שאסור לאף חייל או חיילת לענוד פירסינג בצבא באף מקום בולט בגוף (פרט לזוג אחד של עגילי תנוך שכבר ציינו). זה אומר שפירסינג בכל אזור של הפנים או בכל מקום אחר בולט הוא אסור, אך פירסינג בטבור הוא תקין כיוון שהמדים מסתירים אותו. יש המשתמשים בעגילים שקופים כדי להסתיר פירסינג במקום שהצבא אינו מרשה בו עגילים כמו הלשון, האף או הגבה, או כדי לשמור על הנקב פתוח כדי להחזיר אליו את העגיל המקורי בסוף השבוע. העגילים האלו אינם בלתי נראים ועלולים להוביל לעונשים אם הרס”ר בבסיס או המשטרה הצבאית במקומות נבחרים יראו שאתם עונדים עגילים כאלו, ולכן אנחנו ממליצים שלא להשתמש בהם. כמו כן, אסור לעשות פירסינג וקעקועים בזמן הצבא, אז אם יש לכן תוכניות כאלו – נמליץ לכן לדחות אותן קצת.

עגילים בצבא – המדריך המלא לעגילים תקניים שאפשר לענוד בסטייל בשירות הצבאי שלך

לסיכום

הצבא מאפשר לחיילות לענוד תכשיטים מסוגים שונים, והם האמצעי הבולט ביותר שלנו לשמור על הסטייל האישי בזמן השירות הצבאי. לכל חיילת מותר לענוד זוג עגילים אחד בלבד (אחד בכל אוזן), כאשר חיילות בשירות חובה רשאיות לענוד עגילים צמודים בלבד, ולחיילות בקבע מותר עגילים קצת רחבים יותר. היזהרו מהפרת ההנחיות הברורות של הצבא בנושא ענידת העגילים – תמיד תוכלו לבדוק באתר של צה”ל אם ההנחיות בנושא השתנו.

עגילים בצבא – המדריך המלא לעגילים תקניים שאפשר לענוד בסטייל בשירות הצבאי שלך