ניקוי תכשיטי כסף ושמירה עליהם

איך לשמור על תכשיט כסף

אין בכלל ספק שתכשיטי כסף נחשבים לבין סוגי התכשיטים היפים, המעודנים והקלאסיים ביותר מבין התכשיטים לאישה , כנראה מאלה שתמיד יישארו איתנו. הם מתאימים לכל לוק – שמלה זרוקה, ג’ינס וטי שירט, מכופתרת מגונדרת, חצאית או מכנס מחוייט עם ג’קט, קז’ואל או יוקרתי – ולכל זמן – ערב או בוקר.

אפשר לשלב אותם עם אינספור פרטי אופנה ולעשות mix&match ככל שעולה על רוחנו. רק יש בעיה אחת. תכשיטי כסף נוטים להשחיר, בעיקר כאשר הם באים במגע ישיר עם בשמים, קרמים ומוצרי טיפוח נוספים, חומרי ניקוי או כתוצאה מהחומציות הטבעית של העור שלנו.

תכשיטי כסף

איך לשמור על תכשיטי כסף?

ראשית כל חשוב לדעת שכמעט כל תכשיט כסף שהשחיר, יכול לחזור לקדמותו ולהבריק ממש. הדבר הראשון שחשוב לעשות זה לשמור את התכשיטים בקופסא סגורה. מגע של התכשיטים עם האוויר תורם גם הוא להשחרה שלהם. בנוסף, טרם אתם רוחצים כלים או מנקים את הבית, חשוב להקפיד להוריד את כל התכשיטים וטבעות הכסף שלכן (פרט לעגילי כסף כמובן). כאמור, מגע עם מוצרי ניקוי פוגם בנראות שלהם. יחד עם זאת, מומלץ שלא להיכנס לים בשל ריכוז המלח הגבוה, לבריכות גופרית ובריכות המכילות כלור כאשר אתם עונדים תכשיטי כסף. בנוסף, את מוצרי הטיפול והטיפוח שאתן מורחות על העור בין אם זה קרמים או בשמים, כדאי למרוח או להתיז לפני שאתן עונדות את התכשיטים עצמם.

ניקוי תכשיטי כסף

כל מה שצריך לעשות זה לרכוש מטלית מיוחדת המתאימה לניקיון של תכשיטי כסף. את המטלית לניקוי תכשיטים אפשר לרכוש כמעט בכל חנות או דוכן תכשיטים. עוברים בעזרת המטלית בעדינות על גבי צמיד כסף 925, תליונים מכסף אמיתי או שרשרת כסף 925 ומנקים בתנועת עיסוי קלה. מומלץ לאחוז את התכשיט בעדינות ביד אחת כאשר היד השנייה אחראית על פעולת הניקוי. את המטלית חשוב לשמור בשקית סגורה אחרי השימוש, כך היא תישמר ונמנע את אותה חשיפה לאוויר.

דרך נוספת לנקות תכשיטי כסף שאינם משובצים היא להניח אותם בתוך קערה מרופדת בנייר כסף. לאחר מכן פזרי עליהם חצי כפית של אבקת סודה לשתייה, הוסיפי עליהם מים רותחים והשרי למשך 2 דקות. לאחר מכן חשוב לייבש את התכשיטים עם מטלית רכה ויבשה.
אם יש לך תכשיטים בציפוי זהב, למשל טבעות בציפוי זהב ואת רוצה לדעת איך לשמור גם עליהם. מוזמנת להציץ במאמר הבא 

כתיבת תגובה