סקירה על סוגי פנינים

פנינים בצורה וגדלים שונים

אין ספק שלפנינים יש את הקסם שלהן, קסם אלגנטי וקלאסי שמושך נשים רבות לענוד תכשיטי פנינים עדינים ויפים. הפנינים מושפעות מאוד מהסביבה שבה הן גדלות, מה שיוצר לא מעט סוגי פנינים, המתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: פניני מים מלוחים ופניני מים מתוקים. עם זאת, הסיפור לא נגמר שם. בתוך קטגוריות אלו יש תתי קטגוריות נוספות של סוגי פנינים, כאשר כל סוג מובחן במאפיינים ובאיכויות הייחודיות שלו. אוהבות תכשיטי פנינים ותוהות איך תדעו איזו פנינה יש בכל תכשיט ומה הופך אותה למיוחדת? הינה כמה הסברים שיעשו לכן קצת סדר בבלאגן ויספקו לכן את התשובה לשאלות אלו ולנוספות.

השוני בין פנינים

אם יש לכן תכשיטי פנינה או אתן רוצות לרכוש כאלה, סביר שיעניין אתכן גם לדעת איך לשמור על תכשיטי פנינים. אבל רגע לפני, חשוב מאוד שתדעו ותבינו את השוני בין הפנינים, בהתייחס לקטגוריות עיקריות חשובות. אם כן, יש שני סוגים עיקריים של פנינים: פנינים המגיעות ממים מלוחים וכאלו המגיעות ממים מתוקים. אולם, גם כאן נכנסים לתמונה כמה פרמטרים המבדילים את הפנינים אלו מאלו והם אלה שיוצרים מגוון כל כך עצום של פנינים. הינה הפרמטרים הבולטים:

צבע

אחד ההבדלים הבולטים בין הפנינים בא לידי ביטוי בצבע שלהן. פניני מים מלוחים, כולל הזנים הנודעים של אקויה, הים הדרומי וטהיטי, מציעות קשת רחבה של גוונים – מלבן שמנת לשחור עמוק, בגוונים של ורוד, כסף או ירוק. לעומת זאת, פניני מים מתוקים ידועות בגווני הפסטל שלהן, כולל ורודים רכים, לבנדר ולבן שמנת. אם אתן מתחתנות בקרוב ומחפשות תכשיטים לכלה, תוכלו למצוא לא מעט כאלה המכילים פנינים בצבעים בהירים המייצגים קלאסיות וחגיגיות.

טבעות בשילוב פנינים קטנות ועדינות של המעצבת שני יעקובי

צורה

צורת הפנינה היא מאפיין נוסף המבדיל בין פנינה אחת לשנייה. בעוד שפנינים עגולות לחלוטין זוכות להערכה רבה, פניני מים מלוחים ומים מתוקים יכולים להגיע בצורות שונות. פניני אקויה והים הדרומי ידועות לרוב בצורה הכדורית הקלאסית שלהן. פניני טהיטי נוטות להיות מעט יותר בצורת טיפות או אליפסות. פניני מים מתוקים ידועות בזכות הרבגוניות שלהן ונוכל למצוא כאלה בצורות עגולות, אליפסות, כמעין כפתור ועוד.

גודל

גודל הפנינה משתנה בין זני מים מלוחים וזני מים מתוקים. פניני מים מלוחים הן בדרך כלל גדולות יותר, כאשר פניני הים הדרומי יכולות להגיע לגדלים של 10 מ”מ או יותר. פניני מים מתוקים, אף שעדיין מסוגלות להגיע לממדים מרשימים, הן לרוב קטנות יותר ונעות בין 2 מ”מ ל-10 מ”מ. ככל שהפנינה גדולה יותר, כך נוכחותה בולטת יותר ומחירו של התכשיט שבו היא משולבת יקר יותר.

שרשרת פנינים עם מראה קלאסי

ניקיון

הניקיון של פנינה יכול להשפיע מאוד על ערכה. פניני מים מלוחים נוטות להיות נקיות יותר, כשיש להן פחות פגמים בחלקן החיצוני. פניני מים מתוקים עשויות להיות בעלות כמה פגמים קלים, אבל חלקן החיצוני המבריק מסתיר בדרך כלל את הפגמים הללו ביעילות.

ברק

הברק של פנינה הוא פרמטר נוסף המבדיל אחת מהשנייה. פניני מים מלוחים ידועות בברק המרשים שלהן הנובע משכבות ברורות מאוד. פניני מים מתוקים ידועות בברק הרך והעמום יותר שלהן, המעניק אלגנטיות מאופקת למראה שלהן. פנינים יכולים להיות בעלי ברק עמוק יותר או רך, מה שמשפיע על העיצוב ועל המראה הסופי המתקבל.

סט עגילים משלב פנינים בגדלים וצורות שונות

סוגי פנינים


יש סוגים שונים של פנינים, כאמור, הנבדלים אלה מאלה בפרמטרים שונים. לכל סוג תכונות ומאפיינים אחרים, שהם אלה המעניקים לפנינים את המראה הכול כך מיוחד שלהן. הינה הסוגים העיקריים:

פנינת הים

בין אם אתן מחפשות צמידי פנינים, טבעות פניניםעגילי פנינים או שרשראות פנינים קלאסיות, תגלו מבחר רחב של אפשרויות. חלק מהתכשיטים מכילים את פנינת הים, המכונות פניני מים מלוחים. מקורן באוקיינוסים ובמקורות מים מלוחים נוספים. פנינים אלו ידועות בברק שלהן, ואפשר למצוא אותן בעיקר באזורים כמו הים הדרומי, טהיטי ויפן.

פניני אקויה

ידועות בעגלגלותן יוצאת הדופן, פניני אקויה הן בין פניני המים המלוחים היקרות ביותר. מעבדים אותן בעיקר ביפן ובסין, והן ידועות בברק המדהים שלהן ובמגוון הצבעים שלהן, כולל לבן, שמנת וורוד. הצורות החלקות והעגולות שלהן הופכות אותן להתגלמות של אלגנטיות קלאסית, ולעיתים קרובות הן משולבות בתכשיטים שונים כמו שרשראות ועגילים.

פניני מים מתוקים (פנינה מתורבתת)

פנינים אלו מעובדות בסביבות מים מתוקים, כולל אגמים ונהרות. העלות שלהן ומגוון הצורות והצבעים שלהן הפכו אותן לבחירה פופולרית לתכשיטי פנינים. פניני מים מתוקים מגיעות בגווני פסטל שונים, כולל לבן, ורוד, לבנדר ואפרסק. הן יכולות להיות בעלות צורות ברורות, כגון אליפסה למשל, מה שמוסיף ייחודיות לתכשיט שבו הן משולבות. חשוב לציין שרבות מהפנינים הקיימות היום הן מתורבתות, כלומר הן מעובדות בתנאים מבוקרים בהתערבות אנושית כדי לעורר את צמיחת הפנינים. פנינים מתורבתות יכולות להיות גם פניני מים מתוקים וגם פניני מים מלוחים, והן מקיפות מגוון רחב של זנים, כולל אקויה, הים הדרומי וטהיטי.

פניני זכוכית

אומנם הן לא תוצר של הטבע כמו פנינים אמיתיות, אבל הן בהחלט מרשימות. פניני זכוכית הן כמעין חרוזים מעשה ידי אדם שנועדו לחקות את המראה של הפנינים האמיתיות. הן עשויות בדרך כלל מזכוכית (מכאן שמן) או מקריסטל, ומצופות בגימור פנינה כדי להידמות למשטח המבריק של הפנינים המקוריות. פניני זכוכית הן אלטרנטיבה מצוינת לפנינים האמיתיות ואפשר למצוא אותן במגוון רחב של צבעים וגדלים. היתרון של פניני זכוכית הוא שהן סימטריות ונראות זהות ולכן אם רוצים מראה אחיד ומדויק הן יכולות להיות מושלמות. מספר  שרשראות פנינים המכילות פניני זכוכית וגם תכשיטים אחרים, המשלבים אותן כדי ליצור מראה קלאסי ייחודי.

 

 

לסיכום

אם מראה הפנינה האלגנטי מושך אתכן, תשמחו ודאי לגלות שהאפשרויות הן רבות ומגוונות, ובעוד שתכשיטים מסוימים מתבססים על פנינים אמיתיות, המגיעות מהמים המלוחים או המתוקים, אחרים מכילים פנינים מתורבתות או פניני זכוכית בעלות מראה המזכיר את אלו האמיתיות. לכל סוג של פנינה מאפיינים אחרים והם אלה שקובעים בסופו של דבר את המראה הסופי של התכשיט, את האיכות שלו ואפילו את המחיר. כדי ליהנות מתכשיט שילווה אתכן שנים, מומלץ להתייחס לכל הפרמטרים המבדילים בין הסוגים, ולו כדי לאתר את אותו תכשיט פנינה שישלים את קופסת התכשיטים שלכן בצורה מושלמת.

פנינת קריסטל ופנינת מים מתוקים

פניני מים מתוקים בצורה וגדלים שונים